Sciences cognitives
Le colloque "Should We Trust Our Digital Memories? Remembering Online: A Long-Term Perspective" est organisé par Serena Ciranna (Institut Jean Nicod, Paris) et Gloria Origgi (Institut Jean Nicod, Paris), avec le soutien du Département d'études cognitives de l'ENS, de l'EHESS, de l'ESCP Europe-Business School, et...
Metacognitive feelings enable humans to evaluate their own cognitive performances and capacities. These reflective abilities involve metarepresentational resources linked to mind reading, bodily ownership and sensorimotor processes underlying the sense of agency. This workshop has two major goals, the first of which is to investigate...
Coreferential Files and Theory of Mind I will discuss the importance of coreferential files—multiple representations of a single object—in our thinking and in children’s cognitive development. Our mental files model ascertains that up to about 4 years children cannot represent identity by linking coreferential files...
La cognition désigne l’ensemble des phénomènes qui se rapportent à l’esprit humain, son fonctionnement, ses effets sur le comportement, son émergence au cours de l’évolution, et son développement, typique ou non. Elle inclut les grandes facultés identifiées par la tradition (attention, mémoire, raisonnement, décision, langage...),...